Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bu arada OutDo markası biliyorsunuz Huawei’nin bir ürünü. Oradan bulduğum bir destek personeli de bıkmadan destek oluyor.
Şimdiye kadar topladığım bilgiler şöyle:
0 derece altında şarj koruması mevcut, Şarjı kesiyor.
Tavsiye edilen Bulk Voltaj: 14.4-14.6
Float Şarj: 13.5-13.8
Absorbtion...
Arkadaşlar yanlışım varsa düzeltin benim bildiğim LifePo4 aküler sıfır altında şarj edilince çöp oluyor.
o nedenle bir çok yerde padli ısıtmalar yapıyor kullananlar.
Orbus’un verdiği bilgiler bu noktada akünün ömrünü kısaltır değil, bozar olmalıydı.
Dediğim gibi benim yaptığım araştırmalarda 0...
Arada yazmıştım kaçmış. N11’de bir firma istediğiniz gibi puntoluyor pilleri. BMS’de var.
ister 100amper ister 200 amper yapabilirsiniz.
yukarıdaki varsayımların hepsi doğru. 4’lü BMS yeterli. Ancak BMS’in düşük sıcaklıkta şarj koruması olması şart. Araçta 0 derece altına inip de şarj edince...
Çok güzel soru. Orbus’u da merak ediyorum.
Bununla birlikte aynı konu ile başlayan, bugün OutDo markasının üreticisi ile yazışmalarım aşağıdadır.
Türkçe özet geçmek gerekirse Outdo ürünlerde 0 derece altında şarj koruması mevcutmuş. Farklı renkta kapaklı versiyonları olabilirmiş.
incitaş...
Ben konuyu biraz karıştırayım.
n11’de bir firma istediğiniz şekilde LifePo4 aküleri puntoluyor.
30A BMS ile birlikte de verebiliyorlar. Ya da aliexpress/bangood’tan 50/100A bir BMS de getirilebilir.
Bu şekilde kendi 96 ya da 144 amperlik akümü yapasım geliyor arada. 4S16P ya da 4S24P...
Ben de BMS olduğunu düşünüyorum çoğunda ama BMS’lerin hepsinde akü derecesi için koruma olduğuna emin değilim.
Orbus iyi bir alternatif ama içini açıp ne varmış diye bakan var mı?
Ben de benzer durumda karşılaşacağımı düşünerek 190x2 panel koydum. Buzdolabım (12V) 7-24 çalışıyor. Akü hep dolu. 70A AGM aküm var bu arada. Hareket halindeyken de DC-DC şarj regülatörüyle alternatörden şarj ediyorum.
Yine de sonraki adım olarak 100A LiFePo4 düşünüyorum ama BMS olmadan olmaz...
Aküyü aldığım yer çok yakın. Hızlı bir ziyaret ile iki farklı cihazdan hem CCA testi hem de yük testi yaptılar tamamdır.
Aslında elimde Solar Panel, PWM regulatör ve bu tank gibi aküm var. Eski kamp aracımdan çıkardım, yenisine takıyorum. Takarken de değiştirmem gereken komponentler var mı...
Optimayı ben sonuna kadar zorladım. Hakkını verdiğini düşünüyorum. Başka akü olsa 1 yıl dayanmazdı.
Kamp ve offroad maceralarında şebeke görmedi diyebilirim. Sadece yılda 1-2 evde Nocco Genius 3500 ile bakım şarjı yapıldı.
Bence parasını sonuna kadar hak ediyor.
Sizin Exide’in bekleme...
Optimayı önceki aracımda röle ile doğrudan araç aküsünden ve solar panel ile şarj ederek kullandım.
röle ile bağlamamın nedeni önde vinç olmasıydı. Acil durumlarda her iki aküden de akım çekebilmeyi istemiştim.
Merhaba arkadaşlar,
Paylaşılan değerli bilgiler ve değerli tecrübeler için teşekkürler.
Benim de yeni akü almam gerekiyor ve gönlüm LiFePo4'ten yana.
Yalnız şöyle bir problem var ki, 0 derecenin altında şarj ederseniz bu aküler neredeyse anında bozuluyor. O nedenle Solar ve DC-DC şarj...
Akış metreyi kontrol edin. Yanlış ölçüyorsa zengin karışım yapıyordur.
sonrası da oksijen sensörleri ama akış metre işinizi çözecektir diye düşünüyorum.