VİTARA 1.6 İLE 2.0 FARKLARI NELERDİR.NEDEN PİYASADA 2.0 LAR TUTULMAZ
Bu araçların motor tiplerimi farklıdır,arızalarımı değişir işletim maliyeti(yakıt,vergi,yedek parça vs)olarak hangisi daha uygundur.
bu kişiye göre degişiklik gösterebilen bi durumdur, daha evvel bi 4x4 kullandınızmı ,arac hem günlük + birde gezi amaclımı kullanıcak,arac 2. arac olarakmı sadece off road amaclımı kullanılacak, üstünde asvalt lastigi olan standart bir vitara ile asvalt ta direksiyonunuz saglamsa kendınıze güveniniz de yerinde ise 160 km sürat yapabilirsiniz yolda, gelelim araziye aynı aracla camura girerseniz gideceginiz 10 metreyi gecmez ,nekadar off road yapacaksanız okadar modifiye yapmanız gerekır buda peşinde koşturup para harcama ile olur ,modifiye oranı cogaldıkca arazide rahat ediceksiniz ,fakat asval ta modifiye cogaldıkca yol tutuş ve sürat güvenlik o oranda geri gidecektir ,yükseltme kiti, büyük caplı lastik , defransiyel kılıti vs de aracta oldummu uzun yolda kamyonların arasında sagdan yavaş yavaş gitmesini ögrenmeniz gerekiyor,son sürat 100 gibi ayarlanmalı cok aceleniz var isede 120km sonrası cok tehlıkelidir ,gelelim tüm bunları niye yazdıgıma zaten gidemiyen bi aracın motoru 1.6 olması yada 2.0 veya 3.0 olması pek de bi şeyi degiştirmiyor ,sadece biraz daha konfor v62.0 farkları + vergi,100km de 3lt benzin,150kg agırlık,+40 hp,hidrolik debriyaj farklı (büyük caplı) baskı balata ,16 jant,büyük fren diskleri ve degişik fren balataları,ön takımdada salıncaklar farklıdır geri kalan her yeri 1.6 lar ile aynıdır tutulmamaya gelince 95-96-97 de cıkmış ve satılamıyan son kalanlarda 98 de satıldıgından onlarda 98mod dıye gecer sadece 3 sene üretimi olmuş ve ülkemizde vergi durumundan azsatıldıgından osenelerde mümessili az getirip az sattıgından az bulunur 1.6 lara göre 98 de vitara üretimi durmuş tur japonyada üretime ispanyada devam edilmiş ve orada v6 yı üretime almamislardır , v6 motor 2.5 olarak sonrada grand vitaralarda ortaya cıkmıştır şu anda v6 motor xl7 kodu ile 2.7 v6 olarak 2009 üretimindede vardır bu motor ilki 95 de cıkmasına ragmen fazla teknoloji icerdiginden tamirci esnafımıza ters gelmiş ve yaramaz damgasını yapıştırmışlardır ,cünkü sibob ayarını yag basıncınla kendi ayarlar eksantirik zincirıni yag basıncınla kendi ayarlar gerer bunları yapabilmesi icin kaliteli tam sentetik yag dan başka bişeyede ihtiyacı yoktur bunu vermedinmi motora ortaya cıkan hatalar motorun yaramaz ve dandik oluşudur bu tip hataların ustadan kaynaklandıgını motor konuşamaz cünkü dili yok .fakat ustanın agzı var konuşuyo .güçlü motor daha az yıpranır ve aşınır birde bunu dikkate almak lazım .motor parcalarını cıkma dan yada ojn. almak gerekiyor buda fyat farkı ortaya cıkarıyor bir sey daha varkı vitaraların hic bir türü kolay kolay parca bozmaz .bu işe gönül vermiş bizim gibi insaları uzaktan izleyin misal arabayı 15 e alırlar üzerine 15 daha harcarlar ve hala araca yapacak takacak bişeyleri daha vardır bizim gibilere hazır bi arac verseniz biz onu begenmeyiz ve yeniden yapmaya kalkısırız size tavsiyem hazır bi arac alın bir bilenin onayından sonra keyfinize bakın bizim gibi olmayın hayırlı şürüşler dilerim.