BF Goodrich All Terrain'in maalesef Niva'ya uygun bir ebadı yok. Uydurmak olası elbet, (misal 215/75/16) lakin dönüş yarıçapı artıyor (dönemiyor), çamurluğa sürtüyor, çukura girildiğinde özellikle arka lastiklerin yine davlumbaza sürtünmesi söz konusu. İlle BFG takmak istiyorsanız çamurlukları kesecek ve dahi aracı yükselteceksiniz. BFG'de uygun ebadı çok aradık, lakin bulamadık. Desen olarak Wrangler'dan daha iyi olduğunu düşünsem de Niva üzerinde ya da başka bir 4 çeker üzerinde test etme şansım olmadı. (Sürtme tespitini hesap kitap sonucu yapıyorum).
Halihazırda, Niva'nın üzerindeki Wrangler ATR'ler ile (AT değil) 2 yıldır bir performans sıkıntım olmadı, fakat bir süre sonrasında arazideki Mud Terrain vaziyetini bir takım OK 144 alarak ile çözeceğim misal. Çünkü maalesef hem BFG'de hem de Good Year'da MT ebatları Niva'ya fazla geliyor. Kaldı ki OK 144 ziyadesiyle başarılı.
Bu arada Mert, Wrangler AT'ler konusunda haklı olabilirsin, desen olarak asfalt lastiğinden çok farklı değil, Good Year neden All Terrain diye sınıflandırmış anlamadım (1 takım da Wrangler AT var yedekte ve değişerek stepne niyetine kullanıyorum, gerçi hiç lastiğim patlamadı). Ama ATR deseni ve yapısı daha uygun orta şiddette araziye, 40-50 cm karda şıkır şıkır yol alıyor bir de bu lastik öte yandan.
Yukarıdaki resimdeki OK'lar kaç km'de bilmiyorum, haftasonu sahibini göreceğim, sorarım. Yine de OK'nın fiyatı ömür hesabı yapmayacak denli hesaplı, bittiğinde yeni bir takım almak çok de dert değil gibi..