Ynt: Galloper Almalımıyım....
Merhaba,sadece ilanlardaki araçları soruyorsanız İstanbul'daki araç için daha olumlu görüş belirtebilirim.
Bursa aracının ekstraları,yükseltilmiş olması ile bir takım da büyük lastik jant veriyor olması.
Sizin araçla yapmak istediğiniz eğer zaman zaman normal üzeri offroad ise yüksek araç daha iyidir.
Değilse arada sırada aile gezileri yapılacak,pikniğe balığa gidilecek ise o kadar teferruata gerek yok.
Ben yüksek olanı alayım,fazlasını satarım derseniz aradaki farkı size geri döndürecek değeri bulamazsınız.
Lastikler bir kere yere değdimi ikinci eldir ve satabilmek için göbeğiniz çatlar.
İstanbul aracı sanki biraz daha ellenmemiş gibi duruyor,Bursa olanın ön domuzluk yok mesela soru işareti.
Bir de siz nerede yaşıyorsanız,diğer şehre gidip gelme,usta bulup baktırma vs masrafları da düşününüz.
Zaten araştırdıysanız kafanızı karıştırmayayım ama değilse bildiklerimi paylaşayım.
2000 model,deri koltuk,power direksiyon,klima gibi extraları olan tam şaseli,ayrı arazi şanzımanlı bir araçtır.
Aslen Pajero ile ön panjur,farlar,ön çamurluklar ve tamponlar dışında farkı olmayan bir araçtır.
Tabii ki 1991 yılına kadar olan Pajero ile aynı kasadır.İmalatı Hyundai,Kore tesislerinde yapılmıştır.
Tam bir Pajero sağlamlığı beklenmese de bu kadar paraya bu kadar köfte misali sağlam bir araçtır.
2500 cc dizellerde,Hyundai Starex veya L200 kamyonet motoruyla parçaları genelde uyumludur.
3000 cc benzinlide Sonata veya Pajero motoruyla genelde parçaları uyumludur.
Alt takım vs parçalarında pek sıkıntı yaşamazsınız,kolay kolay sukoyvermezler çünkü.
Olursa da bir çok parçayı bulmak pek zor olmuyor İzmir için örnek vermek gerekirse.
Şanzıman ise düz olanlarda pek problem değilken,otomatikte gerçekten anlayana ihtiyaç var.
Bakımlıysa hiç korkmayın.Yani filtresi,yağ değişimi vs zamanında yapılmış ve alttan ağır darbe almamışsa.
Ağır çamurdan sonra altı vs iyi temizlenip çalışan aksam rahatlatılmışsa çekinilecek bir şey yoktur.
Düz şanzımanların burada biraz daha avantajlı olacağını belirtmek gerek,benim tercihimdir.
Kaporta parçalarında ise arandı mı Pajero yada Galloper olarak çıkma veya sıfır illaki bulunur.
En zorlanacağınız parçalar ön farlar,sinyaller,panjur,tampon,domuzluk ve sisler olabilir.
Bu saydıklarım sadece Galloper için olduğundan muadili başka marka yoktur.
Diğer bir çok özelliği,bir arazi aracında fabrikasyon olarak olması gereken donanımlardır.
Şanzıman ve diferansiyel havalandırmaları yukarı alınmış,arkada LSD,zincirli triger vs.
LPG li çalışmaya aşırı hassasiyeti yoktur ama buji kablolarını ciddi etkilemektedir.
Bir çırpıda aklıma geliverenleri paylaşmaya çalıştım.Her zaman yazdığımı yazayım,ikinci elden araç almak zordur.
Hem de çok zordur.Tavsiyede bulunmak pek doğru değildir.Aracın dürüst eski sahibinin bilmediği sorunları olabilir.
Kullandıkça yeni sorunlar başgösterebilir.Sıfır araçlarda bile zaman zaman sorunlar çıkmaktadır.
İyice inceleyip araştırmak,emin,bildik birisiyle aracı almaya gitmek gerekir.
Bu yazdıklarıma rağmen her zaman kenarda bir miktar harcama için yedek akçe bulundurunuz.
Hiç ummadığınız bir masraf aracın yatmasına,sizin üzülmenize,aile içinde bir sürü tepkiye neden olabilir.
Sonuçta 14-15 yaşında bir araç alıyorsunuz.Kul yapısı,ne zaman ne çıkacağını bilemezsiniz.
Sanayi ile bazı zamanlarda içli dışlı olabilirsiniz,buna hazırlıklı olun,sevmiyorsanız sıfır araç bakmaya çalışın.
Şahsi bilgi ve tecrübelerimden bazılarıdır,yardımcı olmasını umarım.
Hayırlısıysa olsun.