Çekme Karavan Ile Tepebaşı Sorunları Nelerdir?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan topcu78 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,223
Eğik düzlem hesabı gibi yapılabilinir. Ancak sürtünme(yol ve tekerlek arasındaki) ciddi bi etken olmalı.

Bilimsel çalışmalar güzel ilgi alanımıza giriyor ammmma bence deneyim kazanmakta her zaman teoride ki gibi olmayabiliyor.

Yere sürtme anlamında düz olmadan ya da @Akdeniz45 abimizin dediği gibi takoz konulabilir. Araç çekicileri de takoz koyarak yapıyorlar.
 

Etiketler
Eğik düzlem hesabı gibi yapılabilinir. Ancak sürtünme(yol ve tekerlek arasındaki) ciddi bi etken olmalı.

Bilimsel çalışmalar güzel ilgi alanımıza giriyor ammmma bence deneyim kazanmakta her zaman teoride ki gibi olmayabiliyor.

Yere sürtme anlamında düz olmadan ya da @Akdeniz45 abimizin dediği gibi takoz konulabilir. Araç çekicileri de takoz koyarak yapıyorlar.
Burada ki önemli noktalardan biri de karavanın aksından sonraki uzantısı.

Mesela şu an ürettiğim karavanın ikinci akstan sonraki uzunluğu 245 cm.

700cm üstü Avrupa karavanları incelediğimde bu ölçü 250 - 350 cm aralığında değişiyor.

Hiç bir firma eğimlerde arka kısmın sürtünme meselesi hakkında veri paylaşmamış. Yada ben göremedim.

Ben özellikle bu konular ile ilgili testler yapıp videolar halinde sunacağım.

Gerçek senaryolarda bu tarz yerlere zaten karavanla girilmez ama bilgi açısından bazı şeyleri deneyimlemek

gerekir diye düşünüyorum.
 

Selamlar, bu tarz uygulamalar tam olarak gerçek eğimi veremeyebilirler.

Sürtünme konusu ile ilgili bir kaç çizim yaptım.

Verdiğiniz verilere göre yokuş uzunluğu 23 değil 16 m çıkıyor.
Bu durumda 18 derece değil 12 derecelik bir eğim oluyor.

Sizin verilerinizden oluşan teknik resim şu şekilde.

Gördüğünüz gibi oluşan eğim 12 derece. Bu eğimi rahatlıkla çıkabilirsiniz. Her hangi bir sürtme de olmaz.

Ekli dosyayı görüntüle 644386

18 derecelik bir eğim var ise tablo şu şekilde değişir.

Çıkış için sırasıyla 4 görsel var. Görsellerde gördüğünüz üzere 16-17 m lik bir uzunluk bulunuyor.

Pilot tekerinizin yapısını bilmediğim için, iniş ve çıkışlarda pilot tekerinizi tam olarak yukarı kaldırmanızı

öneririm. Eğer eğim 18 derece ise pilot teker tepe noktayı max 10-15cm civarı kurtararak geçecektir.

Bu çizimler sadece fikir vermesi açısından faydalı olur.

Kesin bir sonuç için şasi ve aracınızın net ölçülerine ihtiyaç var.

Ama inerken sürtünme ile ilgili bir sıkıntı yaşamadıysanız zaten sorun olmayacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 644387

Ekli dosyayı görüntüle 644388

Ekli dosyayı görüntüle 644389

Ekli dosyayı görüntüle 644390


Aracın çekip çekememe konusu tamamen ayrı bir konu.

Araç bilgilerinizi verirseniz onun içinde yorum yapabiliriz.

Yada kendiniz towcar sitesine girerek aracınızın eğimdeki çekme performansını öğrenebilirsiniz. 👍
 

Selamlar, bu tarz uygulamalar tam olarak gerçek eğimi veremeyebilirler.

Sürtünme konusu ile ilgili bir kaç çizim yaptım.

Verdiğiniz verilere göre yokuş uzunluğu 23 değil 16 m çıkıyor.
Bu durumda 18 derece değil 12 derecelik bir eğim oluyor.

Sizin verilerinizden oluşan teknik resim şu şekilde.

Gördüğünüz gibi oluşan eğim 12 derece. Bu eğimi rahatlıkla çıkabilirsiniz. Her hangi bir sürtme de olmaz.

Ekli dosyayı görüntüle 644386

18 derecelik bir eğim var ise tablo şu şekilde değişir.

Çıkış için sırasıyla 4 görsel var. Görsellerde gördüğünüz üzere 16-17 m lik bir uzunluk bulunuyor.

Pilot tekerinizin yapısını bilmediğim için, iniş ve çıkışlarda pilot tekerinizi tam olarak yukarı kaldırmanızı

öneririm. Eğer eğim 18 derece ise pilot teker tepe noktayı max 10-15cm civarı kurtararak geçecektir.

Bu çizimler sadece fikir vermesi açısından faydalı olur.

Kesin bir sonuç için şasi ve aracınızın net ölçülerine ihtiyaç var.

Ama inerken sürtünme ile ilgili bir sıkıntı yaşamadıysanız zaten sorun olmayacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 644387

Ekli dosyayı görüntüle 644388

Ekli dosyayı görüntüle 644389

Ekli dosyayı görüntüle 644390


Aracın çekip çekememe konusu tamamen ayrı bir konu.

Araç bilgilerinizi verirseniz onun içinde yorum yapabiliriz.

Yada kendiniz towcar sitesine girerek aracınızın eğimdeki çekme performansını öğrenebilirsiniz. 👍
Merhaba; Sorum ile ilgilendiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim. Bugün öğlen saatlerinde karavanı arabama bağladım ve bahsettiğim eğimli çıkıştan yarım gaz 2500devir çok rahat çıktım. Ancak bir yerde motor devrini yükseltmek için biraz gaz verdim ve patinaja düştü ve toparladım( kendi hatam) .
Size verdiğim ölçüler Yan yana 10 adet*2,50metre =25metre araba park yeri (aracın yürüdüğü yol) ,
kot farkı =6metre .Eğer yükleyebilirsem videosun iletirim size.
Karavan= Erba 4.20 +stabilizatör
Arabam= Opel Astra G 1.6 16walf lpg/benzin(karavan takılı benzinle)
hp=101
tork=150.
towcar 'da incelemeler yapmıştım , doğru sürüş ve yükleme sorunsuz yolculuk.

İlginiz için çok teşekkür ederim. Selamlarımla. Hasan TOPCU / SAMSUN
 
Son düzenleme:

Merhaba; Sorum ile ilgilendiğiniz için öncelikle çok teşekkür ederim. Bugün öğlen saatlerinde karavanı arabama bağladım ve bahsettiğim eğimli çıkıştan yarım gaz 2500devir çok rahat çıktım. Ancak bir yerde motor devrini yükseltmek için biraz gaz verdim ve patinaja düştü ve toparladım( kendi hatam) .
Size verdiğim ölçüler Yan yana 10 adet*2,50metre =25metre araba park yeri (aracın yürüdüğü yol) ,
kot farkı =6metre .Eğer yükleyebilirsem videosun iletirim size.
Karavan= Erba 4.20 +stabilizatör
Arabam= Opel Astra G 1.6 16walf lpg/benzin(karavan takılı benzinle)
hp=101
tork=150.
towcar 'da incelemeler yapmıştım , doğru sürüş ve yükleme sorunsuz yolculuk.

İlginiz için çok teşekkür ederim. Selamlarımla. Hasan TOPCU / SAMSUN
Rica ederim, elimizden geldiği kadar forumdaşlara yardımcı olmaya yada fikir vermeye çalışıyoruz.

Karavanınızın üreticisi ağırlığını 740 kg olarak belirtmiş, ama garanti olması açısından yakında bir kantar var ise tarttırmanızı öneririm.

Değinmek istediğim ikinci konu ise, bu tarz dik ve eğimli alanlarda yağış olursa aracınız önden çekişli olduğu için muhtemelen sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Sürüş güzergahlarınızda dik rampalı ve dur kalk yapılabilecek yollardan kaçınmanız, stressiz ve daha güvenli bir sürüş deneyimi için en mantıklı seçenek olacaktır. Tatile çıkmadan önce maps üzerinden bu tarz yol bilgilerini edinmek günümüz teknolojisi ile çok kolay 👍

Bu arada karavanınız hayırlı olsun. Kazasız belasız, sağlıklı günlerde kullanmanızı diliyorum.
 



Selamlar, bu tarz uygulamalar tam olarak gerçek eğimi veremeyebilirler.

Sürtünme konusu ile ilgili bir kaç çizim yaptım.

Verdiğiniz verilere göre yokuş uzunluğu 23 değil 16 m çıkıyor.
Bu durumda 18 derece değil 12 derecelik bir eğim oluyor.

Sizin verilerinizden oluşan teknik resim şu şekilde.

Gördüğünüz gibi oluşan eğim 12 derece. Bu eğimi rahatlıkla çıkabilirsiniz. Her hangi bir sürtme de olmaz.

Ekli dosyayı görüntüle 644386

18 derecelik bir eğim var ise tablo şu şekilde değişir.

Çıkış için sırasıyla 4 görsel var. Görsellerde gördüğünüz üzere 16-17 m lik bir uzunluk bulunuyor.

Pilot tekerinizin yapısını bilmediğim için, iniş ve çıkışlarda pilot tekerinizi tam olarak yukarı kaldırmanızı

öneririm. Eğer eğim 18 derece ise pilot teker tepe noktayı max 10-15cm civarı kurtararak geçecektir.

Bu çizimler sadece fikir vermesi açısından faydalı olur.

Kesin bir sonuç için şasi ve aracınızın net ölçülerine ihtiyaç var.

Ama inerken sürtünme ile ilgili bir sıkıntı yaşamadıysanız zaten sorun olmayacaktır.

Ekli dosyayı görüntüle 644387

Ekli dosyayı görüntüle 644388

Ekli dosyayı görüntüle 644389

Ekli dosyayı görüntüle 644390


Aracın çekip çekememe konusu tamamen ayrı bir konu.

Araç bilgilerinizi verirseniz onun içinde yorum yapabiliriz.

Yada kendiniz towcar sitesine girerek aracınızın eğimdeki çekme performansını öğrenebilirsiniz. 👍

Rica ederim, elimizden geldiği kadar forumdaşlara yardımcı olmaya yada fikir vermeye çalışıyoruz.

Karavanınızın üreticisi ağırlığını 740 kg olarak belirtmiş, ama garanti olması açısından yakında bir kantar var ise tarttırmanızı öneririm.

Değinmek istediğim ikinci konu ise, bu tarz dik ve eğimli alanlarda yağış olursa aracınız önden çekişli olduğu için muhtemelen sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Sürüş güzergahlarınızda dik rampalı ve dur kalk yapılabilecek yollardan kaçınmanız, stressiz ve daha güvenli bir sürüş deneyimi için en mantıklı seçenek olacaktır. Tatile çıkmadan önce maps üzerinden bu tarz yol bilgilerini edinmek günümüz teknolojisi ile çok kolay 👍

Bu arada karavanınız hayırlı olsun. Kazasız belasız, sağlıklı günlerde kullanmanızı diliyoru
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,957
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst